2014. november 21., péntek

Mai Születésnapos (Goldie Hawn)


A mai születésnapos szerintem sokak számára ismert lesz.
Goldie Hawn amerikai színésznő 1945 november 21-én született Washingtonban...

   Magyar felmenőkkel is bükélkedhet, ugyanis zsidó származású édesanyja Magyarországról emigrált ki az Egyesült Államokba, majd tánciskolája és ékszerüzlete lett. A "Goldie" név magyar megfelelője az "Aranka". Édesapja zenészként próbált boldogulni.
   Már 3 évesen elkezdett balettozni, majd 11 évesen jelent meg a színpadon, a Diótörő c. balettban. 1961-ben már hivatásos táncosnak számított és New Yorkban a Rómeó és Júliában kapott szerepet.
   A tévéképernyőn a 60-as évek közepétől volt tátható, ahol egy komédia sorozatban tűnt fel. 1968-ban megkapta első főszerepét A kaktusz virága c. filmben, melyért oscar díjat is kapott. Olyan filmekben játszott (csak hogy néhányat említsek), mint például a Óvakodj a törpétől, Benjamin közlegény, Palimadár, Jöttem, láttam, beköltöztem, Jól áll neki a halál, Elvált nők klubja.
   2002 óta nem vállal szerepeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése